Εδώ μπορείτε να βρείτε απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις που κάνουν οι χρήστες. Εάν αυτές οι πληροφορίες δεν σας καλύπτουν, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας.
Για τις Συχνές Ερωτήσεις της Β΄ Φάσης του Σχεδίου Χορηγιών - Δείτε Εδώ!
Υποχρεωτικές δαπάνες
• Την εκπόνηση ηλεκτρολογικής μελέτης για την εγκατάσταση του σταθμού επαναφόρτισης
• Την εγκατάσταση του σταθμού επαναφόρτισης
• Τη σύνδεση με το δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού
Προαιρετικές δαπάνες
• Απαραίτητες οικοδομικές εργασίες για την εγκατάσταση του σταθμού
• Βοηθητικός εξοπλισμός απαραίτητος για την λειτουργία του σταθμού (όπως για παράδειγμα στέγαστρο, βοηθητικός φωτισμός, προστατευτικές μπάρες του σταθμού κ.α.)
• Την σήμανση του σημείου επαναφόρτισης (κατάλληλη σήμανση βάση του διατάγματος Κ.Δ.Π. 409/2020) και τοποθέτηση πινακίδας (συμπεριλαμβάνεται και η αφίσα του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βλ. Παράγραφο 17.2).
Ναι, ο αιτητής μπορεί να λάβει οικονομική ενίσχυση για την υλοποίηση σταθμού επαναφόρτισης για την συγκεκριμένη περίπτωση, τηρώντας όμως κάποιες απαραίτητες προϋποθέσεις. Ο χώρος στον οποίο θα γίνει η εγκατάσταση θα πρέπει να εμπίπτει στους «Χώρους στάθμευσης για δημόσια χρήση» και να είναι «Δημοσίως προσβάσιμο σημείο επαναφόρτισης» όπως καθορίζονται από τους ορισμούς πιο κάτω.
Παραδείγματος χάρη θα πρέπει να είναι διαθέσιμη η πρόσβαση τρίτων στον χώρο, ανεξάρτητα αν ισχύουν περιορισμοί στην προσβασιμότητα. Δηλαδή αν είναι διαθέσιμος για συγκεκριμένη διάρκεια της μέρας ή μόνο για τους πελάτες του εκάστοτε χώρου.
«Χώρος στάθμευσης για δημόσια χρήση» Ονομάζεται ο Χώρος στάθμευσης που βρίσκεται σε τοποθεσία ή εγκατάσταση η οποία είναι διαθέσιμη για το ευρύ κοινό, ανεξαρτήτως του αν ο Χώρος στάθμευσης βρίσκεται σε ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο, αν ισχύουν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την πρόσβαση στον χώρο ή στην εγκατάσταση και ανεξάρτητα από τους εκάστοτε όρους χρήσης.
«Δημοσίως προσβάσιμο σημείο επαναφόρτισης » Έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από τον περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμο του 2017 (Ν. 59(Ι)/2017).
Διευκρινίζεται ότι, στα Δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης μπορούν να περιλαμβάνονται, παραδείγματος χάρη, ιδιωτικά σημεία ή διατάξεις επαναφόρτισης προσιτά στο κοινό με δελτία εγγραφής ή τέλη, σημεία επαναφόρτισης συστημάτων κοινής χρήσης αυτοκινήτων που επιτρέπουν την πρόσβαση τρίτων χρηστών με συνδρομή ή σημεία επαναφόρτισης σε δημόσιους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων. Τα σημεία επαναφόρτισης που επιτρέπουν τη φυσική πρόσβαση ιδιωτών χρηστών με άδεια ή συνδρομή θεωρούνται δημοσίως προσβάσιμα.
Επιπρόσθετα, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι οι λεπτομέρειες για την προσβασιμότητα, τις ώρες και τον τρόπο λειτουργίας του σημείου επαναφόρτισης θα είναι δημοσιευμένες προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων.
Ο όρος «Δημοσίως προσβάσιμο σημείο επαναφόρτισης» καθορίζεται από τον περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμο του 2017 (Ν. 59(Ι)/2017).
Για τους σκοπούς του Σχεδίου ότι Δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης θεωρούνται όσα σημεία επαναφόρτισης είναι προσβάσιμα στο κοινό όπως π.χ. τα ιδιόκτητα προσβάσιμα στο κοινό σημεία επαναφόρτισης που βρίσκονται σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, όπως οι κοινόχρηστοι χώροι στάθμευσης ή οι χώροι στάθμευσης των πολυκαταστημάτων. Τα σημεία επαναφόρτισης που βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους και είναι προσβάσιμα στο ευρύ κοινό θα πρέπει να θεωρούνται προσβάσιμα στο κοινό ακόμα και όταν η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένη ομάδα χρηστών, όπως π.χ. στους πελάτες. Τα σημεία επαναφόρτισης για τα συστήματα κοινής χρήσης αυτοκινήτων θα πρέπει να θεωρούνται προσβάσιμα στο κοινό μόνο αν επιτρέπεται ρητά η πρόσβαση τρίτων στα σημεία αυτά.
Τα σημεία επαναφόρτισης που βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους, στους οποίους η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο για περιορισμένο και συγκεκριμένο κύκλο ατόμων, όπως οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων σε εγκαταστάσεις γραφείων στους οποίους έχουν πρόσβαση μόνο υπάλληλοι ή εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, δεν θεωρούνται προσβάσιμα στο κοινό σημεία επαναφόρτισης.
*Με βάση τον κανονισμό Κ.Δ.Π. 55/2022, από την απαίτηση για έκδοση πολεοδομικής άδειας απαλλάσσονται Υφιστάμενα πρατήρια πετρελαιοειδών όπου ο προτεινόμενος χώρος εγκατάστασης δεν καταργεί υφιστάμενο χώρος στάθμευσης.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στα Κεφάλαια 11 και 13 του Οδηγού του Σχεδίου Χορηγιών.
Στην «Ενιαία Επιχείρηση» περιλαμβάνονται, όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:
α) Μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης.
β) Μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης.
γ) Μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας.
δ) Μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Το ποσό χορηγίας μπορεί να υπολογιστεί από τον Πίνακα 1 που βρίσκεται στον Οδηγό του σχεδίου
Μερικά παραδείγματα για τον υπολογισμό μέγιστης χορηγίας παρουσιάζονται πιο κάτω.
1. Ο Σταθμός επαναφόρτισης που αποτελείται από ένα σημείο DC και ένα AC, κατά την μεμονωμένη επαναφόρτιση σε δεδομένη χρονική στιγμή, το σημείο DC παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 100 kW και το σημείο AC παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 22 kW αντίστοιχα, επομένως η θεωρητική μέγιστη ισχύ εξόδου του εν λόγω σταθμού θα είναι τα 100 kW άρα θα εμπίπτει στην υποκατηγορία των 50 kW ≤ P<150 kW με ανώτατο όριο χρηματοδότησης τις 20,000 €.
2. Σταθμός επαναφόρτισης που αποτελείται από ένα σημείο DC και ένα AC, κατά την μεμονωμένη επαναφόρτιση σε δεδομένη χρονική στιγμή, το σημείο DC παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 30 kW και το σημείο AC παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 22 kW αντίστοιχα, επομένως η θεωρητική μέγιστη ισχύ εξόδου του εν λόγω σταθμού θα είναι τα 30 kW άρα θα εμπίπτει στην υποκατηγορία των P < 50 kW με ανώτατο όριο χρηματοδότησης τα 7,000 €.
Στους σταθμούς επαναφόρτισης Κατηγορίας 1 που αποτελούνται από 2 ή περισσότερα σημεία επαναφόρτισης και διαθέτουν ταυτόχρονη επαναφόρτιση πέραν του ενός ηλεκτρικού οχήματος την φορά, το ποσό της χορηγίας δύναται να αυξηθεί κατά 25%, ανεξάρτητα από την ισχύ εξόδου των εν λόγω σημείων.
3. Σταθμός επαναφόρτισης που αποτελείται από 2 σημεία τριφασικής επαναφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος κατά την μεμονωμένη επαναφόρτιση σε δεδομένη χρονική στιγμή το ένα σημείο παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 22 kW και διαθέτουν ταυτόχρονη επαναφόρτιση πέραν του ενός ηλεκτρικού οχήματος την φορά, τότε δύναται να λάβει επιπλέον χορηγία 25%, δηλαδή από 1600 € (7,4 kW ≤ P ≤ 22 kW) το ανώτατο όριο χρηματοδότησης θα αυξηθεί στις 2000 €.
4. Σταθμός επαναφόρτισης που αποτελείται από 2 σημεία τριφασικής επαναφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος κατά την μεμονωμένη επαναφόρτιση σε δεδομένη χρονική στιγμή το ένα σημείο παρέχει μέγιστη ισχύ εξόδου τα 44 kW και διαθέτουν ταυτόχρονη επαναφόρτιση πέραν του ενός ηλεκτρικού οχήματος την φορά, τότε δύναται να λάβει επιπλέον χορηγία 25%, δηλαδή από 2000 € (P > 22 kW) το ανώτατο όριο χρηματοδότησης θα αυξηθεί στις 2500 €.
Όλα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που έχουν εγκατασταθεί μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων (Τεχνικές απαιτήσεις σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων) Διάταγμα του 2022 (Κ.Δ.Π. 69/2022), υπόκεινται σε έγκριση από την Αρμόδια Αρχή. Το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, έχει εκδώσει έντυπο για την υποβολή αίτησης για έλεγχο και έγκριση εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμου σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με το εν λόγω Διάταγμα το οποίο, βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Τμήματος και μπορείτε να βρείτε εδώ.